Keramika Soukup na cestách za inspirací po stylové Itálii
Více

Drobečková navigace

Keramika Soukup na cestách za inspirací po stylové Itálii

Vydali jsme se za našimi italskými dodavateli přímo do kolébky designu. Při té příležitosti jsme objevili krásy italského regionu Emilia-Romagna, ochutnali to nejlepší z italské gastronomie a především si přivezli řádnou porci inspirace!

Keramika Soukup je rodinnou firmou, která již od roku 1992 přináší svým zákazníkům především radost z krásného a stylového bydlení. Ačkoliv za sebou máme necelých třicet let zkušeností, neusínáme na vavřínech. Víme, že cestou k úspěchu je neustálé hledání inspirace a dokonalosti. A i proto se naši zástupci společně s architekty vydali do Itálie, kolébky designu!

Cesta za inspirací a trendy nás zavedla do sídel Marazzi a Ariostea

Nejednalo se však o obyčejnou dovolenou, na které se okukují památky a degustuje místní kuchyně, i když na tu také došlo – o tom však později. Vydali jsme se, jak už jsme předeslali, za inspirací a trendy. Na programu byly tedy mimořádně významné zastávky – a to showroomy a výrobní závody firem Marazzi a Ariostea, které zákazníci Keramiky Soukup milují.

Obklady Marazzi, to je nadčasový design a luxus

A není se čemu divit. Marazzi Ceramiche ani nelze nemilovat! Už pro to, že je to typická firma s příběhem. Její zakladatel Filippo Marazzi „postavil“ první výrobnu nedaleko italské Modeny ze dvou rovnoběžných řad topolů a lepenky, to byla ale 30. léta minulého století. Teď už závod vypadá o poznání luxusněji, což vidíte i ve fotogalerii. Keramika Soukup s Marazzi spolupracuje především proto, že kromě originálních a nadčasových designů přináší i inovace. Je autorem několika patentovaných technologií a její obklady jsou zkrátka neodolatelné.

V showroomu Ariostea jsme se cítili jako v umělecké galerii

Naší další zastávkou na cestách po krásách italského designu byla základna společnosti Ariostea. Showroom představující na jednom místě to nejlepší z nabídky italského předního výrobce keramických obkladů a dlažeb, nás dostal do kolen. Dlažby a obklady z nejkvalitnějších přírodních materiálů vznikající pomocí nejmodernějších postupů (a opět – firma je držitelem několika patentů, které si střeží jako oko v hlavě) zdobily stěny showroomu jako obrazy v galerii Louvre, respektive, když je řeč o Itálii, jako díla ve florentské Galleria degli Uffizi. My se ale nacházeli v městečku Castellarano v provincii Emilia-Romagna a byli jsme šťastní, že kousek italského stylu prostřednictvím naší firmy dostáváme i k nám. Do České republiky. K českým zákazníkům. Do českých interiérů.

Vynikající gastronomie! Byl by hřích neochutnat pravý parmazán!

Když už jsme zavítali do provincie Emilia-Romagna byl by hřích, ano, skutečný hřích, neochutnat místní gastronomii. Estetický zážitek jsme si již z našich cest odnesli, byl čas i na ten gastronomický. V okolí měst Parma a Reggio nell’Emilia, které jsou povinnou zastávkou každého milovníka italské kuchyně, a tedy i nás, vzniká ten nejlepší parmazán! Parmiggiano Reggiano jsme si užili hojně nejen na těstovinách, ale degustovali jsme i ve výrobně.

Ale tím naše gastrotoulky nekončily. Osvěžovalo nás výborné prosecco a ochutnali jsme celou řadu opravdových delikates. Nevynechali jsme ani legendární italskou kávu. Věděli jste, že italské espresso, nebo jak místní říkají „un caffé“, se pije na stojáka na jeden doušek, skoro v běhu? My neudělali českému národu ostudu a cappuccino jsme si jako praví Italové dali k snídani, abychom zapadli mezi místní, když už jsme byli italskou kulturou tak ohromeni.

Další zastavení za designem – muzeum Enzo Ferrari není jen o božské rychlosti!

Jako Češi objevující krásy provincie Emilia-Romagna jsme cítili ještě jednu povinnost – navštívit Museo Casa Enzo Ferrari, tedy muzem Enzo Ferrari. Tento architektonický skvost, jehož autorem je český rodák Jan Kaplický, najdete přímo u domu Enzo Ferrari. Částečně zahloubené muzeum ohromí nejen exponáty, ale i zevnějškem.

Opět to potvrzuje, že naše cesta do Itálie nebyla jen cesta za obchodními partnery, ale cesta za inspirací. Kdo ví, třeba se to, co jsme nasáli v muzeu Enzo Ferrari i jinde promítne například do našeho „zážitkového“ projektu SOUKUP Experience. Rozhodně jsme Itálii neopouštěli bez nových nápadů. Nechte se, naši milí zákazníci, překvapit!